2 Ocak 2012 Pazartesi

Evlilik

Evlilik her insanın hiç değilse bir kez yaşamak istediği bir kurum mu desem? yoksa muebbet hapislik mi? Evlilik mutlak güzel, en azından bir erkeği bir kadına sonsuza dek bağlayan bir anlaşma durumu...Bu durum hoşuma gitmiyor değil...Yoksa ele avuca gelmeyen erkek doğasını elinde tutmaya kimin gücü yeterdi?
Evlenir evlenmez, toplum gözünde evli barklı olma durumu, benim hiç hoşuma gitmeyen yanıydı evliliğin...Erkek arkadaşlarımdan uzak kalmak zorunda kalmak bana fena koymuştu o yıllarda...Kankam bile ;(Yavuz) kendisi de evlendiği için bana mesafe koymuştu, çok üzücüydü oysa her sırrımı bilir her yere beraber giderdik; sinama tiyatro ve konserlar..Herkez bizi sevgili sansın! o benim en yakın en iyi dostumdu...
Bekar bir insanla evli insanın konumunun bu denli farklı olması, arkadaş bile olmaya engelken, o evliliğe çok saydım zamanında...yalnız seyehatler yasakları, giyim sansürleri ve kısıtlanan özgürlüğüm;benden çok şey çaldığı içinde çoook kızdım çooook...
Belki sadece çocuk doğurmak ve yemek yapmak için dünyaya gelen bir insan için bulunmaz nimettir zira benim gibi çok yönlü ve her daim hayatı keşif halinde yaratıcı bir kişilik için zorlayıcı bir kurum...
Kuzu sürüden ayrılınca kurtlar kapar misali bende ayak uydurmak zorunda kalsamda, biraz daha özgür ve kişinin kendi haklarına özgürlük tanıyan bir kurum olsaydı bende evliliği sevebilirdim...Ben sıradışı bir insanım, bana uygun değildi ama yinede evliliğe saygım var, güvensiz bir toplumda başka bir şey elden gelmez muhtemelen, avrupayı da örnek göstermiyeceğim, laçka bir toplumda istemezdim...Sonunu siz yazın benden bu kadar... m-jgan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder