30 Haziran 2011 Perşembe


Akşam olup göle bakan balkonumda derin düşüncelere daldığımda çoğu zaman düşündüğüm öyle ne bir eksiklik nede yalnızlık..Ya perdelerdedir aklım yada yarın pişireceğim yemekte ...plan yapıyorumdur aklımdan...Yani sağlıklıyım..Bir zamanlar bu durumu bile özlemiştim..karanlık bir kuyuda yalnız aç susuz hissettiğim günleri düşününce..Sıradan olayları ve sıradan düşleri kıskanacak kadar kaldım o dipsiz kuyuda...hep bunu yazıyorum zira hayatımın büyük bir bölümünü içeriyor..Bu arada iki çocuk büyüttüm..kendine güvenen başarılı düzgün insanlar..toplum olarak öz güvensiz olduğumuz için ,bir çoğumuzun yaralarına merhem olacak sağduyudan habersiz yaşıyoruz..toplum bizi fark edemiyor..Engelli yiğenimin ve ablamın acılarını anlayacak güce yeni sahibim..Teyzesinin düğününde horon tepmeyi neden istesindi ki engelli bir genç...Düne kadar bu düşünceye sahiptim..ve yaşadıklarını en yakınları bile göremiyecek kadar sağır bir toplumuz...yada sevim(engelli arkadaşım)neden en büyük hayali salıncakta sallanmak olsundu..yiğenim oğuz daha önce ona hiç değilse sıradan bir kaç gün bakmanın ağırlamanın onlarda yarattığı özgürlüğü neden şimdi anlıyorum..kendi yaralarımızı bile saramazken başkaları için ne yapabiliriz ki..sevim için sadece arabamı tahsis ettim ...onu özgürce dışarı çıkarabilmenin mutluluğunu ben daha çok yaşadım..Artık oğuzu zaman zaman misafir ediyorum ve bu duygu beni ablam ve oğuzdan daha mutlu ediyor..bir yerlerde bir yara varsa ve biz bu yarayı toplum olarak saramıyorsak...Biz cahil bir toplumuz..bu ayıp hepimizin ayıbı..

14 yorum:

  1. duygularını ne güzel anlatmışsın ayşeciğim..bu arada devletin sahip çıktığı el sağduyuyu geliştirir...sessizliği bozar..tülay koluçolak...

    YanıtlaSil
  2. İşte bir manzara... Ve senin kaleminden... Yeğenin olan benden ve arkadaşımız olan Sevim'den yola çıkarak derlediğin anlatımla müthiş bir tasvir olmuş... Üzerinde çok söz söylenebilen konulardan biridir zihninde derlediğin bu metin... Lakin neme gerek laf kalabalığı yapmaya, derlenmiş ve toparlanmışı varken... Yüreğine sağlık... Teşekkürler... Seni seviyorum teyze... Peki ya sen beni?

    YanıtlaSil
  3. YÜREGİNE SALIK ARKADAŞIM DUYGULANDİM OKUDUMDA :(

    YanıtlaSil
  4. adsıza teşekkür ederim..ayrıca genç yazar oğuz mucurlu oğluna teşekkür ediyorum..bende seni seviyorum tabi ki oğuz...

    YanıtlaSil
  5. ARKADAŞIM ÇOK GÜZEL OLMUŞ YUREGİNE SALIK OKUDUM VE İÇİM Bİ TUHAF OLDU DUYGULANDİMSAGOL CNM ARKADAŞIM SEVİM AKSÜMER

    YanıtlaSil
  6. Yazıyı anneme de okudum teyzecim... Çok beğendiğini belirtirken böylesi duygulara sahip olmandan dolayı teşekkür etti. Ve ekledi: "Devletin sahip çıkması durumunda, sağduyunun gereği zaten ihtiyaca yönelmez... Önemli olan, devlet sahip çıkmadan sağduyulu olmaktır..."

    YanıtlaSil
  7. benim dünya tatlısı arkadaşım...sende saol

    YanıtlaSil
  8. annenin yorumunuda çok beğendim...oğuzcum...sevim ve seninle ilgili yazılarımı çoğaltıp insanların sağdulu olmalarına yardımcı olacağım

    YanıtlaSil
  9. yüreğine sağlık keşke herkes senin gibi düşünebilse
    BELGİN

    YanıtlaSil