4 Temmuz 2011 Pazartesi

Ergenle yaşamak

İlk anne olduğum gün hayatta her şey anlamını yitirmiş o küçücük parmaklara odaklanmıştı tüm benliğim..daha önce söyleseler inanmazdım sabahlara kadar ayağımda sallayacağım bu küçük yavruyu..Biraz büyümeye başlayınca daha bir tatlanmış kucağımdan inmez olmuştu.bir melekti tanrının bir armağanıydı.büyüyüpte ergen olana kadar durum böyleydi.ilerleyen günlerde günlerde hiç te melek olmadığını anlamıştım..
Bir ergenle yaşamak bu kadar zor olmamalı tanrım kabus bu..hayatta yaşadığı tüm sorunları bana mal ediyordu..Her şey benim şuçumdu o na göre..trafikte en ağır en tahrik edecek kelimeleri kullanıyordu ..Hatta bu sebepten bir kez kaza yapmıştım..Ne alırsam alayım yinede bir şey almıyorsun diyerek beni üzüyordu..ona göre benim bir hayatım zevklerim olamazdı..yaptığım her şeyi eleştirip üzüyordu beni..ne zaman çarşıya gitsek kavga çıkarıyordu..kendine hiç yakışmayan şeyleri almaya çalışıyor beni yaralamak ve üzmek için elinden geleni yapıyordu..Hiç unutmam bir gün kendimi camdan atmak istemiş hatta çıkmıştım cama; o da çıktı ..ikimizde ölebilirdik..
Bu günler geçecek mi bilmiyorum.Son derece anlayışlı ve yumuşak bir anne olmama rağmen işin içinde çıkamıyorum.dünyanın en zor mesleği çocuk büyütmekmiş. Yaşayınca annemin ve bana emek verenlerin değerini anlasamda...Zor dostum zor..
yine bir gün çarşıda telefoncuya girdik ve her zaman olduğu gibi sudan bir sebeple tersledi beni..O arada kızımın yaşlarında tıpkı ona benzeyen bir kız vardı; yanında da annesi ve babası sustalı maymun gibi dikiliyorlar ve bana bakıp..Hepsi aynı bunların demesinmi..rahatlamıştım nitekim..sadace benimki değildi..bende onlara acıyarak baktım ve;geçecek bu günler ..dedim..karşılıklı gülüştük ağlanacak halimize..

8 yorum:

  1. Almancada bir atasözü bu konuda şöyle der; Çocuk büyütmenin bir çeyreği emek, bir çeyreğide şevkattir ama geriye kalan yarısı sabırdır.

    YanıtlaSil
  2. tuttum bu sözü...sabır sabır yaaaa sabır..cem bey:)

    YanıtlaSil
  3. o kızını en iyi şekilde yetiştirmek için nasıl didindiğinin tanığıyım ben.Hep senin kusursuz bir anne olduğunu düşünmüşümdür.Ama zaten kusursuz olmaya yakın olman değil midir onun seninle çatışmasının nedeni?Kusursuz da olsan,seni inciterek rüştünü ispat etmeye çalışıyor.Çünkü bağımsız ve kendine yeterli bir birey haline gelmesi önünde engelsin.Seni çiğneyip geçmedikçe kendi özgür iradesine inanmayacağı için seninle savaşıyor.Bu benim de başıma gelecek bir gün.Ne kadar kusursuz olmaya gayret etsem de,hatta kusursuz olmak gibi bir mucizeyi başarsam da,kendi bağımsızlığı için benimle çatışmayı zorunlu görecek.Bu kaçınılmaz bir şey.Ben şimdiden kendimi hazırlıyorum buna.Ama bu dönem de geçecek ve yakınlaşmak isteyecek.Yaşı ilerledikçe sana benzeyecek...

    YanıtlaSil
  4. Umarım öyle olur..yorumların beni sıradan yazılarımdan çok daha güzel...teşekkür ederim...

    YanıtlaSil