28 Haziran 2011 Salı

deprasyon

Deprasyondaki bir insanı ilk abimde gözlemlemiş,onu hiç anlamamıştım...Yaşamla ölüm arasında bir çizgideydi...Yüreği ağrıyordu.;geçer, hayat güzel,güçlü olmalısın.. gibi cümlelerin ona gelen anlamsızlığını fark edememiştim..Oysa sadece yanında olmak yeterliymiş.. Bu kadar basit..eşim benden daha çok yardımcı olmuştu...Hastaneye götürdü ve sabaha kadar yanında kaldı..Yatırdılar..Bir hafta sonra resim yapıyor ve yüzü gülüyordu...yıllar sonra bende aynı bunalıma girdiğimde anlamıştım yaşadıklarını..Hayattan keyif alamamak ölümün cazibesine kapılmak..benim yaptığım hataları etrafımda ki herkez bana yapmaya başladı bu kez..Ben kaştım..Herkezden ve her şeyden hatta kendimden bile..Sadece abim geldiğinde mutlu oluyordum..Bana soru sormuyordu..Yaptığım saçmalıklara izin veriyordu..Beraber müzik dinliyorduk..Yargılamıyordu beni...ruhum ağrıyordu..her şey yük olmaya bşlamıştı bana...ilaç kullanmaya başladım..bu kez sorunları alt etme yeteneğimi yitirdim..Hiç birşey üzmüyordu beni..Anladım ki sorunu içinde çözmeden hayatıma devam edemiyeceğim..Bir yıl süren bir iç savaştan sonra kendime gelebildim ..İlaçları bıraktım..artık iyiyim.. Deprasyon bana sağlıktan önemli bir şey olmadığını ve bu sorunu yaşayan insanlara nasıl davrammam gerektiğini öğretti...

19 yorum:

  1. abla nekadar etkileyici satırlar bunlar...hergeçen gün beni biraz daha şaşırtıyorsun sen geç bile kalmıssın bu blogu açmaya...bence bu iş senin işinmiş inanki sıkılmadan büyük bir keyifle okuyorum yazılarını ve bir dahaki yazını merakla bekliyorum sevgiler...DERYA

    YanıtlaSil
  2. Bu satirlarlari yazabilme cesareti olan insan, hayattan hic korkmamali bence....

    YanıtlaSil
  3. deryacım seninde yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Galiba hayatta çektiğimiz acıların verebileceği tek teselli bu.Başkalarının acılarını anlayabilmek.Ama bir de şu var :Batan insan o süreçte büyük aydınlanma yaşıyor.Ama kötü tarafı şu ki yaşama sevincinden bir parça kaybedilmiş oluyor...

    YanıtlaSil
  5. senin bu yorumunun üzerine söyleyecek sözyok..hakan ipek

    YanıtlaSil
  6. Ay ve hayat arasında benzerlik nedir biliyormusun ?

    Ay hep parlak gözükür ya hani ama biliriz ki kirli ve karanlık yanıda vardır

    hayatımızda böyle işte, bazen hayatın karanlık yüzü ile yaşarız. ve yaşadığımız o sürec zorlu veya değil ama bizi öyle bir olgunlaştırır ki
    Karanlıkta kaldıkça aydınlanırız :)

    YanıtlaSil
  7. çok güzel bir yorum tıkanma...ayı hayata benzetmek karanlıkta kaldıkça aydınlanmak..

    YanıtlaSil
  8. ayşe, deprasyon değil depresyon olacak.

    YanıtlaSil