11 Temmuz 2011 Pazartesi

dayıma mektup

Seni ne zaman görsem hayran olurdum,öyle heybetli yürüyüşün,sert mizacın ,hafif göbekli zengin duruşun...Tamam bu kez benimle kesin konuşur, der ve beklerdim.Nitekim yüzüme bile bakmazdın..Babam çok küçükken öldü..beni çeken o baba duruşundu..sevmezdin bizi bilirdim çünkü hiç ilgilenmezdin...başka bir açıklaması yok kayıtsız kalmanın.. Sevginin karşıt anlamı olduğunu, bilmezdim o yaşlarda...İlgisizliğin...Sadece bayramlarda elini öpebilir ve yüklü bir bahşişi kapardık..Benim düğünümde ağladığını söylediler dayı neden ağladın kendi sorumsuzluğuna mı..bu kadar küçükmüydü senin yüreğin.yer kalmadı bize...
Artık beni hiç görmesende incilmem ben evlendim ve artık öksüz değilim...

20 yorum:

  1. ah baba...ah onun olmayışı.ne büyük bir boşluk değil mi?o boşluğu sürekli büyüten,kocaman yapan,babanın yerine geçecek kimselerin olmayışı değilse nedir?Amcanın olmayışı,dayının bu sorumluluğu üstlenmeyişi,uzak duruşu...Sen hiç değilse bu içindeki boşluğu itiraf edecek bir gücün vardı.Mesela babamın mezarına kapanıp ağlardın.Oysa ben,buna hakkım olmadığını,kimsenin bize yakınlık göstermek zorunda olmadığına inanırdım.Onlara yakınlık gösterip karşılık göremeyince utanca boğulur,böyle olmadık bir beklenti içinde olduğumdan kendimi asla affetmezdim.Artık onların horlamalarının beni ne kadar incittiğini sen tahmin et...Dayılarımdan biri de facebooktaki arkadaşlık iteğimi bile kabul etmiyor..Neymiş onu arayıp sormamışım.Ulan bir defa düşündün mü bu adamın niye aramadığını seni?Çünkü o,bundan utanıyordu,böyle bir ihtiyacı olduğu için.Çok beklentileri olduğu,bir baba figürü bulma isteğinden asla vaz geçemediği için.Bunun nedeni sen değil miydin?Asla sana yük olmamı istemiyor muydun?Neyse...Açıp bir güzel küfredeyim ona diyorum....Ama malum işte,bu şekilde aslında nasıl azap çekmiş olduğumu onlara göstermek istemediğim için bunu yapamıyorum...Neyse,boşver.Hiç açmasak daa iyi bunları

    YanıtlaSil
  2. ne kadar güzel anlatıyorsun...içim cız etti..senin kıymetini ve yaptıkları haksızlıkları anlatmaya zaman yetmez...boşver bence hiç üzülme ben artık üzülmüyorum...babamın mezarında ağlardım çocukken artık o mezar bile yok...

    YanıtlaSil