11 Kasım 2011 Cuma

küçük hataların büyük kayıpları

Bazen küçük bir hatamızla, tüm hayatımızı mahvederiz.Düşünülmeden yapılmış en küçük hata bizden bir ömür çalar.Oysa bir ömür bize verilmiş sadece bir şanstır.Yaşlılığımız çeşitli pişmanlık ve boşa harcanmış bir hayatın sancılarıyla doludur.Keşke deriz; orda olmasaydım yada evet deseydim!yada hayır!o gün yeniden gelse ve değiştirsem...Kaderle bir bağlantısı varmı? bilmiyorum eğer kaderse bununla yaşamak daha kolay olurdu.Kader değilse, bence çok yazık oldu demekle yetineceğim.Kücücük düşünülmeden yaptığı bir hata yüzünden, kendini bir ömür mutsuzluğa mahkum etmiş o kadar çok insan tanıyorum ki...Kendimle beraber onlar içinde hep üzüntü duydum... Bunun içindir ki bu gün, kendim yada başkaları için alacağım bir karar beni günlerce yorar.Gözlerimi kapatır, beş yıl sonrasını düşünürüm, yaşanmış hayatlardan ve yaşam hakkındaki bildiklerimden yola çıkarak, pek yanıldığım olmadı!nerdeyse görürüm beş yıl sonrasını fakat, kendim için faydalı olabilsemde başkaları hakkında başarılı olduğum söylenemez, yine dinlemezler ve o ölümcül hatayı yaparlar...Oysa anlatmışımdır olacakları birer birer, faydası yok hata yapmaya meyilli olduklarında elimden pek bir şey gelmez, aslında büyükler çoğu kez, zaman makinaları varmış gibi bilgedir hayatta ve keşke dinlemek elimizden gelseydi... Hayatımızın içine ederken her zaman ben farklıyım yanılgısına düşeriz yada ben haklıyım!Artık bunu yapmıyorum en azından bir çok bilge insanı dinleyip en son kararı ben veriyorum.Bizim için en doğru olan elbette kendi doğrularımız belkide, bir çocuk gibi inatçı olmalıyız isteklerimiz doğrultusunda... Hayatımız bize verilen tek şansımızdır ve önce kendi mutluluğumuzu düşünerek hareket etmeliyiz ve mutlu olduğumuzda sağlıklı bir birey haline gelerek etrafımızdaki insanlarıda mutlu ederiz, en önemlisi de sağlıklı ve mutlu, kendimiz gibi çocuklar yetiştirebiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder