13 Şubat 2012 Pazartesi

Yaramaz çocuk

Sapsarı saçları ve anlamlı bakışlarıyla yediden yetmişe herkesin kalbinde taht kuran zeki sevimli ve yaramaz bir çocuktu, Murat.
Balkonda mandallarla oynamaya bayılırdı, bir gün ben çamaşır asıyorum telaşla geldi ve; -Ne yaptııııın? en iyi adamımı asmışsın! mandallardan bir tanesi kocamandı ve onun en iyi adamıymış. Yine bir gün bakkala gidiyoruz , birden bir kedi gördü ve tekmeyi vurdu kediye, ben; -Murat ne yaptın, yazık değilmi kediye, dememle şöyle bir kediye bir bana baktı ve; -Ama o köpek olsaydı seni ısıracaktıııı.
Dayısı şokellasını yerken birden yaklaştı ve şokellayı alıp; -kapağını kapatıyımda gazı gazı kaçmasın! dedi.
Sıradan bir çocuk değildi, çok farklıydı nitekim çocukken yaptığı yaramazlıklar biraz büyüdüğünde sıkıntı olmaya başlamıştı bana, her gün ayrı bir internet kafeden bulup getiriyorum, okuldan kaçıyor başetmek mümkün değildi Muratla.
Her gün okuldan çağırıyorlar, yalvar yakar affetmelerini istiyorum, bazende" anneside küçükmüş ondan takmıyo herhalde "diyorlar, acıyorlar bana.başı beladan kurtulmuyor bir türlü, ya öğretmenlerden birine komik klip yapıyor bilgisarda yutup'a veriyor, mahkemelik oluyor ben yine etmeyin eğlemeyin diye yalvar yakar yine kurtarıyorum durumu.İki kez disiplinde kurtardım ve en son artık cezayı verecekleri sırada müdürün sayesinde okuldan alıp koleje vererek kurtardım durumu.
Kolejde iki yıl herkesi canından bezdirdi, artık diyordum ki adam olmaz bu çocuk, hatta ortaokul öğretmenleri bazen beni görüp" ondan bir şey olmaz" diyordu,üzülüyordum tabi ve haline bıraktım uzun bir süre hiç karışmadım
. Lise 3.sınıfda okul toplantısına gitmiştim, ilk ara karneler dağıtıldı, niye yalan söyleyim uzun süre, "bu Muratın karnesimi?" diye baktım karneye.hemen hemen hepsi 5'di! sıra Murata gelince durumu hakkında öğretmenlerin söyledikleri inanılır gibi değildi.sanki kankasından bahsediyor, ne kadar asil ve başarılı olduğunu anlatıyor, ben hemen adapte oldum tabi bu duruma, nede olsa insan iyi şeylere çabuk alışıyor.
Murat bu gün Bilgisayar Mühendisliğinde okuyan, ağır başlı sakin ve yaşına göre oldukça olgun, hiç kötü alışkanlığı olmayan bir genç.. Aslında çocukları hemen yargılamamak gerek, panik olmamalıyız garip davrandıklarında, istediğimiz gibi olmadıklarında.Bunun belli bir süresi var ve kişilikleri oturduğunda çok farklı olabiliyorlar, bazende çok uslu bir çocuk sonradan zıvanadan çıkabiliyor... m-jgan/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder