29 Haziran 2011 Çarşamba

Anlaşılamamak Üstüne


Hayatım boyunca yeterince anlaşılmadığımı düşünüp durdum..Kendimi anlattım, derken bile yanlış fikirlerin esiri oldum..Muhtemelen bu durum herkes için geçerli değil tabii ki..Beni hiç tanımayan insanlara, bazen hayret etmişimdir.. Beni bu kadar iyi tanımayabilmeleri konusunda...Bence bu durum tamamiyle duygusal zekayla ilgili..Her insanda olmayan ,çok özel bir yetenek..Bende biraz var sanırım ama biraz...bazı insanlarda hiç yok...Bazı kişilerde ise insan üstü bir yetenek söz konusu..Asıl zenginlik de bu... Yani ruh zenginliğidir bence...Geniş düşünebilmek,insanları yargılamadan onların yerine koyarak hareket edebilmek,zevklerine inançlarına saygılı olmak..İşler yolunda gitmediğinde sadece kendini korumak yerine, karşı tarafıda kurtaracak bir planı olmak,insan ayrımı yapmamak yapıyorsa da inciltmeden,suçlamadan... Akıl vereceksen bile insanın kişiliğine kendine değilde davranışına yönelerek...sinir bozmadan, akıllıca sakin ve su gibi ikna etmeye çalışmak..İşte gerçek zenginlik, duygusal zeka ve erdem budur...Bence...

3 yorum:

  1. sayfanın yeni şekli nasıl olmuş?şimdi mesela video koyduğun zaman "videolar" etikati ile etiketlediğin zaman,sayfanın üstündeki videolar sekmesine tıkladığında bütün videoların alt alta görünüyor...

    YanıtlaSil
  2. bende ne olmuş sayfama diyorum.abicim teşekkür ederim..iyi ki varsın

    YanıtlaSil
  3. "insan kendini yalnızca insanda tanır."

    Goethe

    YanıtlaSil